SELAMAT DATANG KE BLOG SK SUNGAI PUTERI

Sunday, October 21, 2012

SUKAN TAHUNAN KALI KE-11




Pada tahun ini Sukan Tahunan SK Sungai Puteri hanya diadakan secara peringkat dalaman. Walaupun hanya peringkat dalaman, namun ianya berjalan sepertimana yang dirancang berkat kerjasama semua pihak terutama di kalangan para guru yang bertungkus lumus melaksanakan amanat yang telah dipertanggungjawabkan tanpa memikirkan kepenatan mahupun kekotoran.
Tahun ini, Sukan Tahunan Kali Ke-11 ini berlangsung dalam keadaan yang bertangkung air hujan ekoran hujan yang turun dengan lebatnya pada sebelah malam sebelum kejohanan. Walaubagaimanapun, semua ini tidak menjadi halangan kepada para peserta untuk meneruskan acara-acara yang dipertandingkan. 

Kejohanan ini dimulai dengan bacaan doa oleh Ustaz Mohamad Asmawi bin Daud. Setelah itu, majlis perasmian Kejohanan Sukan Tahunan SK Sungai Puteri dirasmikan oleh Tuan Haji Ismail bin Mohd Said, Guru Besar SK Sungai Puteri. Dalam ucapan perasmian, beliau berharap agar semua peserta yang bertanding dapat menyertai acara dengan semangat kesukanan yang tinggi bukan mengejar pingat semata-mata tetapi memastikan semangat perpaduan dapat dijalinkan dalam kejohanan seumpama ini. 
Khairyel Reezwan bin Md Yunus telah mengetuai bacaan ikrar kejohanan pada kali ini. Acara pertama bermula tepat jam 8:30 pagi dengan larian 50 meter Tahun 1. Acara sukaneka tahun 6 kategori perempuan menjadi acara akhir sebelum Kejohanan Sukan Tahunan SK Sungai Puteri melabuhkan tirainya.
Rumah Merah telah dinobatkan sebagai Johan Keseluruhan pada Kejohanan Sukan Tahunan SK Sungai Puteri bagi Tahun 2012 ini. Kejayaan Rumah Merah ini diserikan lagi apabila dua orang atlitnya telah dipilih sebagai Olahragarawan dan Olahragawati Kejohanan Sukan Tahunan SK Sungai Puteri ini apabila mengungguli acara masing-masing.

UNTUK LIHAT GAMBAR - KLIK DI SINI

No comments:

Post a Comment